FÖRBEREDELSER & EFTERVÅRD

FÖR MAXIMALA OCH HÅLLBARA RESULTAT

EXILIS ULTRA 360

HUDFÖRYNGRING/FETTREDUCERING

För att vi ska uppnå maximala och hållbara resultat är det viktigt att du följer dessa råd inför/efter din behandling.

Inför besöket

Undvik vätskedrivande drycker 6 timmar före behandlingen (kaffe,läsk,te) 

  • För att maximera resultaten rekommenderas det att dricka minst 1,5 liter vatten under timmarna före behandlingen. En välhydrerad hud tenderar att ge bättre resultat.

Tips inför besöket

  • Klä dig i bekväma och svala kläder
  • Ät gärna något lätt innan 
  • Ta gärna med en fruktsom du kan äta efter behandlingen
  • Ta gärna egna före bilder där du själv kan jämöra slutresultatet.
  • Återfukta gärna huden med en fuktgivande lotion några
  • timmar före behandlingen för bästa resultat

Efter behandlingen

  • Undvika vatten bastu och stark sol under de första 8 timmarna
  • Undvika hård träning under de första 24 timmarna
  • Dricka minst 2 liter vatten om dagen under de första 7 dagarna Ju mer återfuktad du är desto bättre blir dina resultat!
  • Du kan ha lite ömhet/rodnad i området under några timmar eller en dag efter.

  • Vi uppmuntrar lätt fysisk aktivitet efter behandlingen för att hjälpa till med lymfflödet.

  • Följa skötselråden som du får med efter din behandling noggrant under de första 7 dagarna
  • Ät /drick hälsosamt efter behandlingen

Vi önskar att du följer punkterna ovan för ett maximalt och hållbart resultat och för att ge dig de allra bästa förutsättningarna för ditt slutresultat.

Exilis gör mycket, men med ett samarbete kan vi optimera slutresultaten.

Få en dubbel behandlingseffekt och ett mer hälsosamt liv med Exilis Ultra 360

Så äter du mer hälsosamt!

Vad du väljer att äta, hur mycket och hur ofta du äter påverkar hur du mår. Hälsosamma matvanor kan bidra till att minska risken för att du ska få hjärt-kärlsjukdomar, övervikt, typ 2-diabetes och cancer. Du behöver inte förändra dina matvanor helt och hållet i ett enda steg. Kom ihåg att varje liten förändring kan göra stor skillnad. 

Så äter du mer hälsosamt!

  1. Ät mycket grönsaker, frukt och bär. Välj gärna rotfrukter, vitkål, blomkål, broccoli, bönor och lök.
  2. Du som äter fisk och skaldjur, ät detta två till tre gånger i veckan. Variera mellan feta och magra fisksorter.
  3. Välj fullkorn när du äter pasta, bröd och gryn.
  4. Välj nyttiga oljor i matlagningen, exempelvis rapsolja och smörgåsfetter märkta med Nyckelhålet.
  5. Välj magra, osötade mejeriprodukter som är berikade med D-vitamin.
  6. Du som äter rött kött och charkprodukter, ät inte mer än sammanlagt 500 gram i veckan. Endast en mindre del bör vara charkprodukter.
  7. Välj mat med mindre salt. Använd mindre salt när du lagar mat. Använd salt med jod.
  8. Minska mängden godis, kakor, glass och annat med mycket socker. Minska särskilt på söta drycker.
  9. Ät lagom mycket.Det vill säga, ät så att du får i dig lika mycket energi som du gör av med. Både för lite och för mycket kan leda till allvarliga hälsoproblem.
  10. Väl nyckelmärkta livsmedel. Nyckelhålet är Livsmedelsverkets symbol som hjälper dig att hitta mat med mindre socker och salt, mer fullkorn och fibrer och nyttigare eller mindre fett.
S17
S18

Ät mycket frukt och grönt

Att konsumera minst 500 gram grönsaker, frukt och bär dagligen är avgörande för att upprätthålla en hälsosam livsstil. Detta motsvarar ungefär två frukter och två nävar grönsaker, rotfrukter och baljväxter. Prioritera grönsaker som rotfrukter, vitkål, blomkål, broccoli, bönor och lök för deras näringsrika egenskaper.

 

Grönsaker och frukt har visat sig minska risken för flera sjukdomar. Deras höga halt av vitaminer, mineraler och fibrer är avgörande för vår hälsa. En diet rik på grönsaker kan minska risken för fetma, hjärt-kärlsjukdomar och vissa cancerformer. Fibrerna i grönsaker och frukt ger en mättnadskänsla och främjar en sund matsmältning.